воскресенье, 10 января 2021 г.

Сторінка класного керівника

 

Підготуватися до батьківських зборів, провести виховні години можна тут:
Зпланувати  індивідуальну  роботу  із самоосвіти батьків:

Цікаві та прості вправи, які допоможуть  об’єднати учнів
      В ідеальному світі стосунки між учнями та ученицями у школі чудові – всі товаришують з усіма, а непорозумінь навіть не може бути. Але у реальності дітям потрібен час для того, щоб пристосуватися одне до одного та порозумітися. Особливо – якщо вони до цього не вчилися разом або ж якщо у колективі з’явилися новенькі. До того ж навіть у сформованих класних колективах не завжди всі школярі та школярки розуміють, що вони – єдина команда. Створити сприятливу атмосферу допоможуть спеціальні тренінги.
Основними завданнями таких тренінгів є:
 створення неформальних зв’язків та міжособистісних симпатій;
 допомога дітям у пошуку свого місця у колективі;
 формування вміння співпрацювати;
ᴥвизначення оптимального рівня емоційної та психологічної сумісності.
Вправа 1. Будь ласка.
Мета: Підняти настрій та налаштувати дітей на подальшу працю.
Час: 5 хвилин.
        Хід вправи:
 Усі діти разом зі вчителем стають колом. Вчитель демонструє різні рухи, наприклад, танцювальні або спортивні, а учні мають повторити за ним, але не всі поспіль, а тільки тоді, коли коли почують кодове слово: «будь ласка». Якщо хтось припуститься помилки, то виходить у середину кола та виконує якесь завдання, наприклад, стрибає на одній нозі, посміхається, наспівує тощо.
Вправа 2. Ми схожі.
Мета: Показати, що всі люди різні, але при цьому і схожі один на одного.
Час: 10-15 хвилин.
         Хід вправи: Діти об’єднуються у дві групи, стають обличчям один до одного, утворюючи два кола - зовнішнє і внутрішнє. Спочатку учасник внутрішнього кола говорить своєму напарнику: «Ми з тобою схожі тим, що...». Ті діти, які стоять у зовнішньому колі, відповідають «Ми з тобою відрізняємося тим, що…». Потім усі роблять крок ліворуч або праворуч та опиняються перед іншими дітьми. Діалог повторюється.Вправа триватиме доти, доки школярі не опиняються перед партнерами, з якими розпочинали вправу.
Вправа 3. Моя буква.
Мета: Дізнатися більше один про одного.
Час: 10 хвилин.
     Хід вправи: Кожен учасник отримує картку з певною буквою і називає її. Впродовж двох хвилин кожен має дібрати якомога більше слів, що їх описують і починаються саме на обрану літеру. Наприклад, якщо дитині дісталася літера «В», то можна сказати, що вона весела, вправна, витримана, вірна тощо. Кожен учасник ділиться своїми словами з іншими.
Вправа 4. Я тебе знаю.
Мета: Познайомитися краще та зблизитися.
Час: 10 хвилин.
    Хід вправи: Діти отримують завдання: написати на аркушах свої імена, після чого вчитель збирає їх, складає у коробку і перемішує. Потім кожен з учнів навмання дістає з коробки папірець з чиїмось ім’ям. За п’ять хвилин діти мають подумати над тим, які риси характеру обраного однокласника роблять його цікавим та добрим товаришем.
                                                        Вправа 5. Спільна справа.
Мета: Навчити дітей співпрацювати, діяти злагоджено, «не перетягуючи ковдру» на себе.
Час: 15 хвилин.
      Хід вправи: Усі учні та учениці об’єднуються у пари та беруться за руки. Так, тримаючись за руки, вони мають вільними руками (у когось з пари це ліва, а в когось - права), запакувати подарунки: загорнути в яскравий папір, а потім перев’язати стрічкою. Це справжній конкурс на злагодженість дій, швидкість виконання та, звісно ж, якість результату.
Вправа 6. Вигадана тварина.
Мета: Навчити дітей досягати мети, працюючи в команді.
Час: 20 хвилин.
      Хід вправи: Учнівство об’єднується в декілька груп (залежно від кількості дітей у класі). Кожна команда отримує завдання спільними зусиллями намалювати вигадану тварину. Для цього видайте дітям акварельні фарби та пензлики. Взяти участь у створенні малюнку має кожен учасник команди. Після цього діти мають разом обговорити, яку назву матиме тварина, як і де вона живе, чим харчується, які у неї є особливості тощо.     
      Потім учасники презентують свій малюнок іншим групам.
      Ці вправи насправді зовсім не складні, до того ж вони здатні легко підняти настрій і вчителю, і учням! А головне – допоможуть дітям потоваришувати по-справжньому.
Методика "Малюнок сім'ї"
Запропонуйте дитині намалювати свою сім'ю, важливо, щоб в цей час вона була спокійною і в гарному настрої. Далі аналіз малюнку.
1. Зверніть увагу на те, як розташовані люди на малюнку. Якщо всі члени сім'ї стоять разом, тісно, ​​можливо, тримаються за руки - це означає, що в ній панує тепла атмосфера. Члени сім'ї, які стоять порізно, відвернуті один від одного - нездоровий емоційний фон. Однак, якщо фігури на малюнку розташовані занадто тісно, ​​це може також бути негативним показником. Надмірна щільність зображення говорить про те, що дитині виділено мало особистого простору, батьки приділяють йому занадто багато уваги.
Відсутність одного з членів сім'ї, і також часткова недомальованість, розташування в профіль, нечітка, змазана, закреслена - пряма вказівка ​​на конфлікт дитини з цією людиною. Також вона може бути і намальований, але розташований далі всіх від самої дитини на картині, в кутку, відсторонена. Конфлікт може бути тимчасовим: діти дуже емоційні, вони дуже гостро сприймають навіть одномоментні образи; але може означати і серйозні проблеми в спілкуванні. Особливо варто звернути увагу, якщо зовні ніяких відхилень непомітно.
"Відірваність" від землі - несамостійність, залежність.
2. Як намальовані люди?
Занадто багато деталей в малюнках членів сім'ї - дитині не вистачає уваги. Мало деталей (а також слабкий натиск олівця, переривчасті лінії) - дитина дуже чутлива, емоційна, легко стомлюється.
Дрібні фігурки, зміщення до країв щодо центру - дитина не вірить в себе, можливо, це пов'язано з відсутністю позитивної мотивації, завищених вимог до дитини.
Добре промальовані, великі зуби, кулаки, нігті - ознака підвищеної агресії. Це може бути пов'язано як безпосередньо з ворожістю, агресивністю дитини, так і з тим, що на дитину хтось або щось тисне, з її позицією захисту.
Взагалі, промальовування рук має велике значення - великі руки дитина малює у найбільш значущих членів сім'ї. У самого себе - прагнення бути сильнішою, домінувати, пригнічує агресію. Малює себе без рук - висловлює, що її пригнічують в сім'ї.
3. Зверніть увагу на значимість фігур. Найважливіший для дитини член сім'ї знаходиться поруч з ним, він часто промальований чітко, крупно. Однак це може означати і негативне домінування над дитиною - проаналізуйте, як саме намальований персонаж: світло-темно, яскраво-тьмяно, добро-зло і т. Д.
Занадто дрібні в порівнянні з іншими членами сім'ї - це ті, кого дитина не хоче бачити, вважає зайвими, прагне зменшити їх вплив. Також вони можуть зображуватися у вигляді маленьких тварин, пташок.
Якщо сама дитина намальована більшою, ніж всі інші члени сім'ї - егоцентризм, прагнення до домінування, маніпулювання. Занадто маленька дитина на малюнку означає, що в реальному житті автору бракує уваги батьків.
4. Один з найгірших ознак - коли намальована тільки одна дитина, або ж намальовані всі члени сім'ї, а самої дитини немає. Це означає, що дитина себе абсолютно не ідентифікує з сім'єю, відчуває себе знедоленою, покинутою.
5. Намальовані неіснуючі члени сім'ї - потреба в спілкуванні, друзях.
6. Стирання, закреслення, виправлення - найчастіше вказують на проблеми. Але можуть бути пов'язані і з великою любов'ю дитини до персонажу - якщо після виправлення малюнок дійсно став краще, це якраз той випадок.
7. Очі - особливо важлива частина малюнка. Величезні означають тривожність, закреслені - страх.
8. Також має значення вибір кольорів - чим їх більше, тим краще емоційний фон дитини. Червоний часто означає агресію, синій - відхід у себе, тривожність; коричневий - дискомфорт, чорний - депресія, пригніченість, сірий - байдужість. "Хороші" кольори - це жовтий, зелений, фіолетовий.
Звичайно, при аналізі дитячих малюнків багато можуть розповісти коментарі самої дитини - як під час малювання, так і розповідь про готове зображення.
Більше про техніку аналізу дитячих малюнків можна знайти у А. І. Захарова, В. Хьюлса, В. С. Мухіної, Р. Бернса, С. Кауфмана, В. Вульфа.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  На уроці я досліджую світ спостерігати, досліджувати й аналізувати завжди цікавіше на природі ніж у класі. Гусінь з паперу майже жива! Це ...